Serdecznie zapraszam na kolejne spotkanie Małopolskiego Forum Prawników Administracji Publicznej, które odbędzie się w środę 29 stycznia 2025, o godz. 10.00.
w formule ONLINE.

TEMAT: Doręczenia elektroniczne w praktyce zawodów zaufanych z uwzględnieniem podmiotów publicznych i postępowań administracyjnych – praktyczna obsługa skrzynki e-doręczeń.

Program:

  1. Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne - Termin dla poszczególnych podmiotów
  2. Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym czyli w trakcie 2025r. Obowiązki w 2025r.
  3. Czym praktycznie są doręczenia elektroniczne? Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne ?
  4. Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi a kto jest zobowiązany wyłącznie do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
  5. Czym jest :
  • Adres do doręczeń elektronicznych - ADE
  • Skrzynka doręczeń - SD
  • Operator wyznaczony – OW
  1. PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego
  2. PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa
  3. Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE - standardy
  4. Krajowy system e-doręczeń – z jakich elementów się składa
  5. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE
  6. Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych ( BAE)dla PURDE, jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE, skutki wpisu do BAE, czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych
  7. Zawarcie umowy na świadczenie PURE z Pocztą Polską
  8. Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE
  9. Integracja systemu kancelaryjnego( EZD) z systemem OW (e-doręczeniami)
  10. Doręczanie korespondencji za pomocą PURDE - kiedy dochodzi do faktycznego doręczenia?
  11. Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE ( dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji,)
  12. Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń, zadania Administratora Skrzynki do Doręczeń
  13. Archiwizacja korespondencji
  14. Jak wygląda skrzynka do doręczeń – na przykładzie
  15. Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń
  16. Jak nadawać uprawnienia w SD
  17. Krok po kroku działanie aplikacji e doręczeń w praktyce, tworzenie wiadomości, wysyłanie wiadomości, odbieranie potwierdzeń, inne funkcjonalności nadawanie upoważnień, archiwizacja, foldery, role
  18. Czym jest publiczna usługa hybrydowa
  19. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH
  20. Ile za to zapłacimy?
  21. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP
  22. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE - na czym polegają, kogo dotyczą, zasady
  23. Czy możliwa jest rezygnacja z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
  24. Hierarchia doręczeń postępowaniach administracyjnych. Jak będzie wyglądać postępowanie administracyjne na gruncie kpa w kontekście doręczeń elektronicznych. Rola BAE w postępowaniach administracyjnych. Kiedy dojdzie do doręczenia. Wnoszenie pism za pomocą adresu do doręczeń elektronicznych. Czy będzie można składać podania za pomocą poczty elektronicznej. Adres do korespondencji wpisany do BAE i jego znaczenie dla organu. Odmiejscowienie doręczeń. Terminy załatwiania spraw administracyjnych. Ukryte wyłączenie w kpa.
  25. Nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych – 1 styczeń 2025r. . Okres przejściowy.
  26. Dyskusja.

 

Trener: Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a., postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.