Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszam na spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych, które odbędzie się 7 lutego 2025 r. (piątek), w godzinach 9.30 – 13.30Spotkanie odbędzie się w trybie on-line na platformie Zoom Meeting, a tematem będzie: "Jak przygotować się do raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w 2025 r.? Monitoring wdrażania dostępności."

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP. Spotkanie Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności. To doskonały moment, aby przeprowadzić monitoring wdrażania dostępności i wykorzystać najbliższe miesiące oraz wdrożyć rozwiązania, które nakłada na podmioty publiczne ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. To również doskonała okazja do aktualizacji wiedzy o możliwościach zapewnienia dostępności, poznanie dobrych praktyk, nowych rozwiązań, jakie pojawiają się w urzędach w celu zapewniania dostępności. Podczas spotkania zapoznamy uczestników z różnymi case study – przykładami, likwidującymi bariery architektoniczne, informacyjno-komunikacyjne. Wskażemy najlepsze dobre praktyki. Przedstawimy koncepcje, które można wprowadzić bezkosztowo, a które są znaczące dla zapewniania dostępności i warto je ująć w raporcie.

Ekspertem prowadzącym spotkanie będzie: Agata Spała-Zakrzewska - specjalistka ds. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością, audytorka dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, trenerka. Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu wdrażania zasad i rozwiązań w dostępności dla osób z niepełnosprawnością w usługach publicznych. Wspiera organizacje w audytowaniu dostępności i wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań. Przeprowadza szkolenia dla pracodawców w zakresie dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością. Ekspertka merytoryczna i współautorka standardów dostępności i publikacji m. in: „Ramowe wytyczne w projektowaniu obiektów, pomieszczeń oraz przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych o specyficznych potrzebach” (CIOP); „Standard dostępności POZ”; „Komunikacja z pacjentami ze szczególnymi potrzebami”. Autorka koncepcji i materiałów szkoleniowych w projektach edukacyjnych dla koordynatorów ds. dostępności (KPRM, MS, ZUS). Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Uczestnicy będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum.

Klaudia Zwolenik,
Koordynator Forum

klaudia.zwolenik@mistia.org.pl