Forum Koordynatorów ds. dostępności JSFP
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się w trybie on-line dnia 14 maja 2025 r. w godzinach 9.30 – 13.30.
Tematem spotkania będzie: Skuteczny audyt dostępności – narzędzia, checklisty i raportowanie.
Program spotkania tym razem będzie się koncentrował na skutecznym przeprowadzaniu audytów dostępności, wykorzystaniu odpowiednich narzędzi oraz tworzeniu rzetelnych raportów z audytów. Uczestnicy zapoznają się z metodologią audytów dostępności, ucząc się jak korzystać z checklist, analizować zebrane wyniki oraz przygotować dokumentację, która pomoże w identyfikacji oraz eliminacji barier. Spotkanie ma na celu dostarczenie praktycznych umiejętności, potrzebnych do przeprowadzania kompleksowych audytów dostępności w różnych przestrzeniach.
Spotkanie ma na celu zapoznanie uczestników z kluczowymi aspektami skutecznego przeprowadzania audytów dostępności, z wykorzystaniem narzędzi, checklist oraz metod raportowania wyników. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować bariery dostępności w przestrzeniach publicznych, cyfrowych i organizacyjnych, oraz jak przeprowadzać dokładne i rzetelne audyty, które pozwolą na eliminację tych przeszkód. Spotkanie pomoże koordynatorom dostępności w uzyskaniu wiedzy na temat najlepszych praktyk audytowych, co pozwoli im na efektywne wdrażanie obowiązków związanych z dostępnością w swoich organizacjach. Dodatkowo uczestnicy poznają metody tworzenia raportów z audytów, które będą zawierały rekomendacje i plan działań naprawczych, zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.
Ekspertem prowadzącym spotkanie będzie specjalistka ds. dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością, audytorka dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, trenerka. Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu wdrażania zasad i rozwiązań w dostępności dla osób z niepełnosprawnością w usługach publicznych. Wspiera organizacje w audytowaniu dostępności i wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań. Przeprowadza szkolenia dla pracodawców w zakresie dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością. Ekspertka merytoryczna i współautorka standardów dostępności i publikacji m. in: „Ramowe wytyczne w projektowaniu obiektów, pomieszczeń oraz przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych o specyficznych potrzebach” (CIOP); „Standard dostępności POZ”; „Komunikacja z pacjentami ze szczególnymi potrzebami”. Autorka koncepcji i materiałów szkoleniowych w projektach edukacyjnych dla koordynatorów ds. dostępności (KPRM, MS, ZUS). Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Uczestnicy będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum.
Kontakt w sprawie uczestnictwa w spotkaniu oraz dostępu do webinarium proszę kierować na adres: klaudia.zwolenik@mistia.org.pl
Klaudia Zwolenik,
Koordynator Forum