Forum Koordynatorów ds. dostępności JSFP
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się w trybie on-line dnia 10 lipca (czwartek) 2025 r. w godzinach 9.30 – 13.30.
Tematem spotkania będzie: "Dostępność cyfrowa – zmiany przepisów, aktualne zagadnienia i praktyczne wskazówki postępowania", a omówi go praktyk i trener dostępności cyfrowej. Absolwent informatyki na Politechniki Śląskiej. Praktyk i trener dostępności cyfrowej. Specjalizuje się w zakresie dostępności stron www, dostępności formularzy i dostępności dokumentów. Szkoli koordynatorów ds. dostępności, przedstawicieli instytucji publicznych i biznesu. Wykładowca akademicki z obszarów IT oraz coachingu. Kierownik projektów oraz zespołów roboczych, prowadzonych zgodnie z Agile oraz PRINCE2. Ukończył wiele szkoleń z zakresu m. in. IT, dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, zarządzania czy komunikacji. Akredytowany ekspert Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Wiele lat pełnił funkcję administratora systemów oraz analityka IT m. in. dla takich firm, jak Orange czy GETIN Leasing SA. Obecnie związany z Wydziałem Informatyki Urzędu Miasta Katowice, w którym jest m. in. członkiem zespołu do spraw dostępności cyfrowej. Od 2006 roku związany z organizacjami pozarządowymi, m. in. z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Prezes Fundacji Klub KONTRA. Zaangażowany społecznie od 2003 roku, kiedy zaczął prowadzić zajęcia teatralne oraz rozmawiał o profilaktyce uzależnień realizowanej przez sztukę. Przez 10 lat związany z Komendą Główną Policji w Warszawie, koordynując działania na Śląsku i realizując m.in. autorskie programy profilaktyczne.
PROGRAM:
Program Forum skupia się na przeanalizowaniu aktualnych zagadnień i praktyk w zakresie wdrażania dostępności cyfrowej w jednostkach administracji publicznej. Podczas spotkania podsumujemy zasady dostępności cyfrowej wraz z przedstawieniem analizy zmian, jakie wprowadziła ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy - Ordynacja podatkowa.
1. Obowiązki w obszarze dostępności cyfrowej JST w kontekście zmian, które wprowadziła zmiana ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy - Ordynacja podatkowa:
- Wprowadzenie do dostępności cyfrowej w JST.
- Zakres podmiotowy.
- Terminy.
- Kary i sankcje.
2. Deklaracja dostępności w kontekście aktualizacji warunków technicznych publikacji oraz struktury dokumentu elektronicznego deklaracji dostępności:
- Czym jest deklaracja dostępności?
- Zmiany w strukturze dokumentu.
- Błędy i dobre praktyki.
3. Podstawowa samoocena podmiotu w obszarze dostępności cyfrowej:
- Po co robić samoocenę?
- Narzędzia przydatne w samoocenie.
- Samoocena a audyt.
4. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.
Uczestnicy będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum. Liczymy na Państwa aktywne uczestnictwo!
Kontakt w sprawie uczestnictwa w spotkaniu oraz dostępu do webinarium proszę kierować na adres: klaudia.zwolenik@mistia.org.pl
Klaudia Zwolenik,
Koordynator Forum