Najbliższe spotkanie
Zapraszam na spotkanie Forum 7 maja br.
UWAGA! rozpoczęcie o godz. 9.30.
Proces dotowania szkół i przedszkoli - praktyczne i optymalne rozwiązania, wymagane dokumenty
Zaplanowanie procesu dotowania – zadania dotującego, uprawnienia dotowanego
- Organ dotujący i organ dotowany – kiedy powstaje obowiązek dotowania?
- Roczny charakter dotacji – z czego wynika, skutki prawne.
- Etapy procesu dotowania:
- czym różni się roczna informacja o planowanej liczbie uczniów od miesięcznej informacji o liczbie uczniów;
- prawa i obowiązki dotowanych i dotujących;
- tryb rozwiazywania sporów pomiędzy dotowanym a dotującym.
- Analiza delegacji prawnej dla uchwały JST w sprawie dotowania – aktualna linia orzecznictwa i rozstrzygnięć nadzorczych –najczęściej popełniane błędy na podstawie rozstrzygnięć nadzorczych.
- Dokumentowanie procesu dotowania – przykłady dobrej praktyki.
Sprawne i skuteczne zasady ustalania kwot dotacji do wypłaty
- Trzy formy ustalania rocznej kwoty dotacji:
- podstawowa kwota dotacji – wzór algorytmu Excel;
- kwota dotacji ustalona na podstawie kwot przewidzianych w podziale potrzeb oświatowych – wzór algorytmu Excel;
- kwota dotacji ustalona na podstawie kwot przewidzianych w podziale potrzeb oświatowych i wskaźnika zwiększającego- wzór algorytmu wskaźnika zwiększającego.
- Obowiązek aktualizacji kwot dotacji – podstawy prawne, najczęściej popełniane błędy.
- Sposób wyrównania kwot dotacji po aktualizacji – problem z przepisem, ciekawe orzecznictwo, stanowisko ustawodawcy.
Rozliczenie i kontrola dotacji – prawa i obowiązki dotowanego i dotującego
- Podstawy prawne rozliczenia i kontroli dotacji na gruncie ustawy o finansach publicznych, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, ustawy o dyscyplinie finansów publicznych
– obowiązki dotowanego i obowiązki dotującego. - Dokumentacja rozliczenia i dokumentacja kontroli – wzajemnie uzupełniające się procedury.
- Dokumentacja kontrolującego na podstawie metodyki kontroli – praktyczne rozwiązania.
- Różne aspekty zwrotu dotacji – podstawy prawne, tryb działania dotowanego i tryb działania dotującego- orzecznictwo w sprawie.
Prowadząca: trenerka zarządzania oświatą z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej). Autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu zarządzania oświatą i nowego prawa oświatowego.
Pozdrawiam i zachęcam do udziału w spotkaniu
Mirosława Karkowska
Koordynator Forum