Głęboka mediatyzacja życia sprawia, że platformy takie jak Instagram, TikTok, X czy Facebook stają się nie tylko miejscem osobistych relacji czy kreowania wizerunku, lecz także istotnym polem do działań politycznych.

Współczesna polityka zasadniczo przenosi się na nowe przestrzenie, wkraczając także do obszaru mediów społecznościowych.

To miejsce, w którym polityka prezentuje się wizualnie w atrakcyjnych formach, wykorzystując zdjęcia, video-vlogi, krótkie filmy czy memy (Kułaga, Czepiec-Veltzé, 2022) do przekazania swoich przesłań.

Jak mogą wyglądać kampanie wyborcze 2.0? Jakie są zalety mediów społecznościowych w kontekście działań politycznych? Czy strategie komunikacyjne oparte na TikToku mają sens i czy warto sięgać po nie w zbliżających się wyborach samorządowych?

Temat ten eksploruje Wojciech Kułaga z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zapraszamy do zapoznania się z jego opracowaniem.