Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 50 plików z przykładowymi rozwiązaniami) w tym:
• protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
• wniosek o wszczęcie postępowania,
• uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki – przykładowe rozwiązania,
• uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki w orzecznictwie KIO i opiniach UZP,
• uzasadnienie wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia – przykładowe rozwiązania,
• uzasadnienie wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia w orzecznictwie KIO i opiniach UZP,
• sytuacja – okoliczności awaryjne/pilne - jak przeprowadzić procedurę w 24h? – opracowanie autorskie,
• analiza potrzeb i wymagań w trybie zamówienia z wolnej ręki (autorskie rozwiązanie),
• ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
• druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
• tryb podstawowy w sytuacji pilnej / awaryjnej,
• tryb przetargu nieograniczonego w sytuacji pilnej awaryjnej,
• skrócenie terminu składania ofert – możliwości proceduralne,
• przykładowe zaproszenie do negocjacji z załącznikami,
• wszczęcie postępowania – lista sprawdzająca weryfikująca etap przygotowania do postępowania,
• ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy w DU UE lub BZP,
• ogłoszenie w BZP o spełnianiu okoliczności wymienionych w art. 214 ust 1 pkt 11-14,
• protokół postępowania – druk i załącznik,
• prowadzenie negocjacji,
• protokół z negocjacji – pisemność postępowania,
• uzasadnienie odrzucenia oferty, żądania wyjaśnień, poprawy w trybie negocjacji bez ogłoszenia,
• żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: uzupełnienia dokumentów, oceny złożonych dokumentów, oświadczeń i wyjaśnień,
• decyzja o unieważnieniu postępowania lub akceptacji warunków zamówienia,
• informacja o wniesionym odwołaniu,
• lista sprawdzająca postępowanie przed zawarciem umowy z wykonawcą lub unieważnieniem postępowania (zamówienie z wolnej ręki),
• zestawienie błędów i nieprawidłowości w trybie zamówienia z wolnej ręki – gdzie szukać błędów?
• ogłoszenie o zawarciu umowy w DU UE, ogłoszenie w wynikach postępowania w BZP,
• ogłoszenie o zmianie umowy,
• uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
• protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
• raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
• sprawozdanie z udzielonych zamówień – na co zwrócić uwagę?
• oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Uczestnicy kursu otrzymają obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.
Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.