• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne narzędzia zarządzania zespołem - praktyczne sposoby na rozwiązywanie trudnych sytuacji

online
Miejsce
Internet
Termin
18 marca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 4 marca 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie zarządzanie zespołem. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność oraz umiejętności motywacyjne słuchaczy.

Ważne informacje o szkoleniu

• Jakie czynniki powodują, że jesteśmy efektywnym kierownikiem, szefem, który skutecznie buduje zaangażowanie zespołu? Badania pokazują, że o zaangażowaniu pracownika do pracy, decyduje głównie atmosfera w zespole oraz jakość interakcji z bezpośrednim przełożonym. Zależą one od szybkich i funkcjonalnych reakcji szefa na dynamiczne zdarzenia, jakie dzieją się w relacjach zespołowych. Stąd niezwykle pomocne dla pracy menadżera, są wysokie umiejętności zapobiegania oraz rozwiązywania możliwych trudności w relacjach pomiędzy współpracownikami.
• Dlaczego warto poświęcać czas na rozwijanie dobrych, stosownych scenariuszy, które użyjemy w trudnej sytuacji?, a jeszcze tych sytuacji nie ma… Choćby z takiego powodu, że nawet jedna sytuacja skomplikowana lub trudna emocjonalnie w relacjach, potrafi radykalnie zmniejszyć zaangażowanie współpracowników. Dlatego, już dziś warto zwiększyć swoją wiedzę o przyczynach trudnych sytuacji, zwiększyć umiejętności dostrzegania ryzyk takich zdarzeń. Sygnały potencjalnych powodów ciężkich sytuacji, są najczęściej niewidoczne dla szefa zespołu w codziennych działaniach operacyjnych.
• Współcześnie Skuteczny menadżer, to nie jest już, tylko osoba z legitymacją kierownika, który nastawiony jest na realizację zadań, rozdziela i koordynuje wykonywanie poleceń. To nie jest również kierownik korzystający z dyrektywnych narzędzi. Teraźniejsze warunki pracy, promują osobę, która perfekcyjnie opanowała mechanizmy zjawisk interpersonalnych i efektywnie korzysta z mechanizmów perswazji.
• Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z praktycznymi regułami tworzenia skutecznych komunikatów w miejsce schematów przemocowych z pozycji silnej osobowości i władzy. To niezwykle skuteczny sposób wypracowywania warunków zaangażowanej współpracy w zespole, modyfikacji niepożądanych własnych zachowań i swoich współpracowników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem warsztatu jest poszerzenie wiedzy uczestników o narzędziach i technikach rozwiązywania trudnych sytuacji, porozumiewania się, wywierania wpływu, budowania trwałych relacji biznesowych. Rozwój umiejętności interpersonalnych.
• Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie umiejętności kontroli nad poziomem zaangażowania swojego zespołu.
- Wzmocnienie umiejętności budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku, otwartości i zaufaniu.
- Zwiększenie umiejętności wywierania pozytywnego wpływu na swoich współpracowników.
- Rozwój umiejętności funkcjonalnego rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.
• Korzyści dla instytucji:
- Zwiększeniu efektywności i wydajności działań pracowników Instytucji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.
- Zdecydowany wzrost u menadżerów kompetencji tworzenia zaangażowanych zespołów.

zwiń
rozwiń
Program

1. Wróg czy przyjaciel w zespole – Rywalizować czy Współpracować czyli efektywne metody osiągania postawionych celów przez członków zespołu.
• Rywalizacja vs Współpraca- definicje, dyskusja – wypracowanie wspólnych wniosków.
• Korzyści ze współpracy vs korzyści z rywalizacji przy realizacji zadań.
• Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w zespole jako efektywna droga do sukcesu.
• Trudny współpracownik czy osoba w trudnej sytuacji? Sposoby rozumienia czyiś niepożądanych zachowań.
2. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w zespole?
• Mój zespół to grupa „ZOMBI”- czyli niemal wszyscy działają bez zaangażowania. Jak przywrócić postawy proaktywne?
• Jak przyjmować emocjonalny feedback od pracowników - pozytywny i negatywny, uzasadniony i nieuzasadniony.
• Zarządzanie swoimi emocjami w procesie informacji zwrotnej jako absolutny klucz do sukcesu, kształtowanie swojej samokontroli.
• Jak skutecznie dawać sobie radę z ocenami współpracowników-praktyczne ćwiczenia unikania porwań emocjonalnych „ co robimy na bardzo dużym wkurzeniu?...”
• Najlepsze reakcje szefa na postawę sarkastyczną, roszczeniową, poniżającą, wyniosłą, lekceważącą drugiej osoby.
• Opracowanie wzorców i technik rozwiązywania trudnych sytuacji, np. podczas rozmowy z pracownikiem roszczeniowym.
3. Silne argumenty zamiast argumentów siły, „mosty zamiast murów”
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Jak sobie radzić z manipulacją pracowników?
• Podstawowe techniki perswazji.
• Komunikowanie się z osobą z silnymi własnymi przekonaniami, swoim zdaniem na temat.
4. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

METODY - zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusję.
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie polecane dla menadżerów każdego szczebla, którzy chcą zwiększyć umiejętności motywowania, zwiększanie zaangażowania pracowników, zwiększyć poziom realizacji celów przez swój zespół.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 4 marca 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 12 marca 2025 r.