,,Czasy się zmieniają i my w nich się zmieniamy” przysłowie rzymskie
Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników między sobą. Problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Żyjemy w środowiskach określanych jako VUCA i BANI, czyli pełnych niepokoju, niestabilności, wieloznaczności i braku poczucia bezpieczeństwa. Wydarzenia ostatnich lat (pandemia, inflacja, wojna za naszą granicą, inne konflikty zbrojne na świecie) powodują, że coraz częściej czujemy się niepewnie, niestabilnie, co wpływa na odczuwanie większego niepokoju i braku bezpieczeństwa. Dlatego sytuacja zmusza nas nie tylko do radykalnej zmiany sposobu działania w pracy, ale także myślenia. Osoby zarządzające zespołami stanęły przed nowymi wyzwaniami. Kadra kierownicza potrzebuje nowych sposobów motywowania siebie i pracowników, radzenia sobie ze swoimi i podwładnych frustracjami oraz angażowania się w zadania i cele. Żeby to osiągnąć, musimy wzmacniać kompetencje psychospołeczne dotyczące komunikacji opartej na empatii, skupieniu na drugim człowieku, akceptacji oraz umiejętności przyjmowania i dawania wsparcia. Wzmacniając umiejętności interpersonalne pracowników, organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna czy niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te, w konsekwencji, prowadzić do konfliktów.
Celem proponowanego szkolenia jest zaprezentowanie zasad stosowania komunikacji opartej na empatii, a dzięki temu:
• wzmocnienie kompetencji kadry zarządzającej,
• podniesienie świadomości dotyczącej życia w środowisku VUCA i dążenia do realizacji założeń środowiska BANI,
• nabycie umiejętności stosowania komunikacji opartej na empatii w kontakcie ze współpracownikiem, podwładnym, ale również klientem,
• wyposażenie w wiedzę i umiejętności budowania zespołów opartych na poczuciu bezpieczeństwa oraz skupionych na realizacji wyznaczonych celów i zadań.