1. Zasady postępowania administracyjnego. Skutki ich niezastosowania.
2. Strona w postępowaniu administracyjnym. Odmowa wszczęcia postępowania.
3. Pełnomocnictwo – rodzaje pełnomocnictw.
4. Terminy załatwienia spraw (w tym w okresie pandemii):
a) Bezczynność i przewlekłość postępowania.
b) Ponaglenie.
c) Obowiązki organu pierwszej i drugiej instancji.
d) Przywrócenie terminu.
5. Prawidłowe wszczęcie postępowania – sposoby wszczęcia postępowania; forma wszczęcia postępowania; wymogi formalne wniosku o wszczęcie postępowania, pozostawienie bez rozpoznania; przekazanie i zwrot podania.
6. Sposoby doręczania pism.
7. Udostępnienie akt sprawy – dostęp do akt sprawy dla stron a dostęp do akt sprawy na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
8. Dowody w postępowaniu administracyjnym.
9. Poświadczenie przez pracownika zgodności odpisu dokumentu z oryginałem.
10. Decyzja – elementy decyzji.
11. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania przez stronę.
12. Rektyfikacja decyzji.
13. Prawidłowe prowadzenie metryki sprawy.
14. Zawieszenie postępowania a umorzenie postępowania.
15. Tryby nadzwyczajne. Wznowienie postępowania, stwierdzenie nieważności decyzji, uchylenie lub zmiana decyzji w trybie art. 154 i 155 KPA.
16. Zmiany w procedurze administracyjnej wprowadzone w ustawach COVID – 19.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa