Zgodnie z ustawą z 5 sierpnia na gminy zostało nałożone nowe zadanie - wypłata dodatków węglowych.Jest to kolejna ustawa, mająca znaczący wpływ na realizację przez samorządy oraz jednostki organizacyjne pomocy społecznej zadań w zakresie udzielania pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych, po niedawnych nowelizacjach tzw. „specustawy ukraińskiej”. Właściwe wykonanie jej zapisów będzie znacznym wyzwaniem dla kadry zarządzającej i pracowników gmin i ops-ów, z powodu m.in. konieczności obsłużenia dużej ilości, spływających do urzędów, wniosków, czy braku vacatio legis (przepisy wejdą w życie dzień po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw).
W celu należytego przygotowania się do tego obowiązku i rozwiązania problemów z nim związanych, proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego ekspert omówi działania, które gminy muszą podjąć, aby właściwie zrealizować zadanie związane z wypłatą dodatków węglowych. Przedstawione zostaną m.in. zasady i tryb przyznawania, wypłacania oraz wysokość dodatku węglowego. Podczas zajęć prowadząca, ceniony ekspert – praktyk z zakresu procedury administracyjnej, członek SKO, orzekający w sprawach z zakresu zabezpieczenia społecznego, prawa rodzinnego i świadczeń wskaże krąg osób, uprawnionych do otrzymania świadczenia, krok po kroku przeanalizuje postępowanie wnioskowe, począwszy od złożenia wniosku, poprzez weryfikację, aż do wydania decyzji. Podczas spotkania będzie przewidziana także sesja pytań- odpowiedzi.
Pomoc społeczna, zdrowie