Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie Śląskiego Forum Zamówień Publicznych działającego przy Ośrodku Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. W. Pańki w Katowicach.
Cele działania Śląskiego Forum Zamówień Publicznych to: podnoszenie poziomu wiedzy, doskonalenie umiejętności osób zajmujących się udzielaniem zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego, zakładach budżetowych, spółkach komunalnych przez działalność szkoleniową, konsultacje oraz wzajemne wspieranie się członków Forum. W ramach działających forów gościmy przedstawicieli organów nadzoru, kontroli, przedstawicieli instytucji naukowych, ekspertów i praktyków. Fora to wyjątkowa przestrzeń do pracy nad aktualnością prawa oraz inicjowania jego zmian.
Serdecznie zapraszamy do zrzeszania się w ramach forum. Szczegółowe informacje dostępne są na www.okst.pl w zakładce FORA oraz w danych kontaktowych poniżej oferty.
Przedmiotem proponowanych zajęć jest omówienie zasad związanych z odrzuceniem ofert w postępowaniach o zamówienia publiczne, ze szczególnym uwzględnieniem przypadków rażąco niskiej ceny. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są prawne podstawy odrzucenia ofert, kiedy zachodzi konieczność wezwania do wyjaśnień, a kiedy można tego wezwania odstąpić, oraz jakie są konsekwencje dla wykonawcy, który nie udzieli wystarczających wyjaśnień dotyczących ceny swojej oferty.
Uczestnicy nauczą się, jak zgodnie z prawem oceniać oferty, identyfikować przypadki rażąco niskiej ceny i odpowiednio reagować na sytuacje wymagające wezwania do wyjaśnień. Omówione zostaną również przykłady orzeczeń sądowych i sytuacji praktycznych, które pomogą lepiej zrozumieć, jak radzić sobie z trudnymi przypadkami odrzucenia ofert.
Poznają także zasady dotyczące tajemnicy przedsiębiorstwa w kontekście wyjaśnień rażąco niskiej ceny, co pozwoli na lepsze zarządzanie informacjami poufnymi, jak również dowiedzą się, jakie wyjaśnienia zostały uznane za prawidłowe i jakie błędy najczęściej prowadzą do odrzucenia ofert.
Zamówienia publiczne