Kurs: Nowoczesny sekretariat w urzędzie - klucz do efektywnego zarządzania i administracji
szkolenie w formule on-line
kilkudniowy kurs - sprawdź szczegóły
I Dzień 4 kwietnia 2024 r.
ORGANIZACJA I PRAKTYKA PRACY SEKRETARIATU W KONTEKŚCIE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH
1. Zastosowanie kodeksu postępowania administracyjnego w pracy sekretariatu oraz biura obsługi mieszkańca/klienta urzędu.
2. Skargi i wnioski i petycje.
3. Udostępnianie informacji publicznej – krok po kroku.
4. Realizacja uprawnień informacyjnych i kontrolny na gruncie ustaw samorządowych.
5. Pełnomocnictwa i upoważnienia.
6. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych a poufność.
7. Doręczanie korespondencji a ustawa o doręczeniach elektronicznych:
a. Czym są doręczenia elektroniczne?
b. Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne?
c. Czym jest:
- PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego;
- PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa;
- KURDE - Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy.
d. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych:
- znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych (BAE);
- przez jaki czas korespondencja w ramach realizacji PURDE jest dostępna do pobrania przez adresata?
- wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE;
- wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE;
- integracja systemu kancelaryjnego z systemem OW z wykorzystaniem API;
- doręczanie korespondencji za pomocą PURDE, kiedy dochodzi do doręczenia;
- dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE (dowody wysłania, dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji, okres przechowywania dowodów).
e. Skrzynka do doręczeń:
- skrzynka do doręczeń jako system informatyczny;
- kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń, zadania Administratora, udzielanie dalszych pełnomocnictw, kogo ustanowić Administratorem, zarządzenie w sprawie wyznaczenia Administratora- czy jest konieczne;
- dostęp do zasobów skrzynki i jej pojemność;
- archiwizacja korespondencji;
- jak wygląda skrzynka do doręczeń – na przykładzie?
- jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń?
- jak wysłać korespondencję?
f. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP.
g. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH:
- Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę aby nie została odrzucona przez OW – pocztę Polską. Warunki dla przesyłek w ramach PUH;
- doręczanie przesyłek w ramach PUH, Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe;
- wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH;
- potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy.
- kiedy dochodzi do doręczenia?
- dostępność dowodów w związku z realizacją PUH;
- niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa;
- PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych.
h. Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi. Które podmioty niepubliczne zobowiązane są posiadać adres do doręczeń?
8. Ochrona danych osobowych w pracy sekretariatu.
9. Dyskusja.
Cena: 1499 PLN netto/os. Udział w kursie zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 29 marca 2024 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa