Podczas proponowanych zajęć kompleksowo omówimy aktualne zagadnienia z zakresu zatrudniania pracowników. Przeanalizujemy szczegółowo kwestie, które najczęściej powodują pytania tj. dotyczące tematyki zmiany warunków zatrudniania pracowników samorządowych. Zagadnienia te budzą wątpliwości ze względu na konieczność stosowania nie tylko przepisów Kodeksu pracy, lecz również w pierwszej kolejności – ustawy o pracownikach samorządowych. Wskażemy warunki niezbędne do prawidłowego powierzenia pracownikom samorządowym innej pracy, również pod kątem przeniesienia do pracy w innej jednostce oraz przeniesienie na inne stanowisko pracownika samorządowego. Podpowiemy, jak prawidłowo wydawać polecenia służbowe, zwłaszcza w kwestii formy takiego polecenia, możliwości odmowy jego wykonania, a także konsekwencji odmowy wykonania polecenia zgodnego z prawem. Porównamy regulacje prawne dotyczące warunków zatrudnienia, które wynikają z ustawy o pracownikach samorządowych, zarówno te korzystniejsze, jak i mniej dogodne w porównaniu z regulacjami Kodeksu pracy. Dokładnie przyjrzymy się zasadom wprowadzania zmian w treści umowy o pracę pracowników samorządowych, zarówno na podstawie porozumienia zmieniającego, jak również wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy lub płacy. Doprecyzujemy wymogi prawne związane z modyfikacją zapisów umowy o pracę ze względu na pracę zdalną. Omawiane zagadnienia prawne zilustrujemy licznymi przykładami z praktyki.
Kadry, prawo pracy, płace