1. Organizacja usługi - tworzenie procedur wewnętrznych:
• dot. sposobu realizacji asysty rodzinnej w tym podziału zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym
a asystentem rodziny,
• doboru rodzin do usługi czy uruchamianiu, realizacji, zakańczaniu, przerywaniu oraz monitoringu
i ewaluacji usługi, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu zapewnienia bezpieczeństwa
asystentowi rodziny.
2. Organizacja usługi – rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo asystenta rodziny: przepisy prawne
chroniące asystenta rodziny, regulacje wewnętrzne, zasady komunikowania w tym w sytuacjach
kryzysowych.
3. Organizacja usługi – dokumentacja tworzona przez przełożonych: dokumentacja asystenta rodziny
w tym tworzona dla Sądu, organów ścigania (Policja Prokuratura).
4. Organizacja usługi – rozwiązania techniczne podnoszące bezpieczeństwo:
• zadaniowy czas pracy,
• przejazdy służbowe w związku z realizacją usługi,
• optymalne wykorzystanie form wsparcia nakierowanych na rozwój zawodowy (np. szkoleń dot.
bezpieczeństwa, superwizji).
5. RODO - zalecenia w zakresie stosowania przepisów dot. ochrony danych osobowych.
6. Tworzenie i rozwijanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi (sąd, szkoła, policja, organizacje
pozarządowe etc.) – wdrażanie formuły zespołów multiprofesjonalnych, asystent rodziny w obliczu
działań interwencyjnych.
7. Tworzenie i rozwijanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi - opracowywanie katalogu form wsparcia
w związku z ustawą „Za życiem” – dobre praktyki.
8. Źródła finansowania usługi asystenta rodziny: realizacja usługi w ramach projektu unijnego, finasowanie
rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo asystenta rodziny – omówienie sprawdzonych rozwiązań.
9. Sytuacje trudne w pracy asystenta rodziny – jak się zachować? (m.in. praca z rodziną w oporze,
podejmowanie działań interwencyjnych, procedura „Niebieskiej karty”).
Pomoc społeczna, zdrowie