• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Sponsoring jako metoda pozyskiwania zewnętrznych środków na kulturę

online
Miejsce
Internet
Termin
11 czerwca 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 28 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie dedykowane pracownikom instytucji kultury, którego przedmiotem będzie pozyskiwanie środków na działalność kulturalną.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w zajęciach, podczas których przedstawimy zasady sponsoringu w kulturze. W praktyczny sposób, krok po kroku sporządzimy ofertę i umowę sponsoringową. Zapoznamy się ze zrealizowanymi z sukcesem wydarzeniami, instytucji i organizacji sponsorowanych przez inne podmioty.  Prowadząca – ekspert i praktyk w pozyskiwaniu środków na działalność kulturalną pokaże, jak wdrożyć sponsoring, jako jedną z możliwości poszukiwania finansowania dla projektów z obszaru kultury. 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i usystematyzujesz wiedzę na temat sponsoringu i rozróżnisz go od innych form finansowania kultury.
• Poznasz zasad sporządzania oferty i umowy sponsoringowej.
• Dowiesz się, jakie są aktualne trendy w finansowaniu za pomocą sponsoringu.
• Zobaczysz dobre praktyki i zrealizowane projekty, finansowanych za pośrednictwem sponsoringu.
• Jako materiał dodatkowy otrzymasz listę „Kto sponsoruje kulturę w Polsce?”, zawierającą najważniejszych mecenasów kultury w naszym kraju.

zwiń
rozwiń
Program

1. Różnorodność sektora kultury w Polsce (publiczny, prywatny).
2. Źródła i możliwości finansowanie kultury w Polsce.
• Publiczne (dotacje, granty, konkursy, budżety partycypacyjne, crowdfunding).
• Prywatne (ze źródeł fundacji bankowych i korporacyjnych, od sponsorów).
3. Sponsoring jako jedna z możliwości finansowania kultury.
4. Zalety i wady sponsoringu
5. Kim jest sponsor?
• Metoda profilowania sponsora.
• Jak i gdzie szukać odpowiedniego sponsora dla naszego projektu kulturalnego?
• Nawiązywanie kontaktu.
• Budowanie relacji ze sponsorem.
6. Dlaczego warto sponsorować kulturę?
• Korzyści dla sponsora (biznesowe, wizerunkowe i prawne).
• Przykłady.
7. Kodeks sponsoringu kultury.
8. Przygotowanie oferty sponsoringowej: zasady i warsztat.
9. Przygotowanie umowy sponsoringowej: zasady i warsztat.
10. Przykłady dobrych praktyk sponsoringowych w kulturze.
11. Sesja pytań i odpowiedzi
12. Podsumowanie i zakończenie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra sektora kultury (pracownicy instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, zajmujący się pozyskiwaniem środków, promocją, marketingiem).

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk humanistycznych oraz absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków UE na UW, Menedżer kultury na SGH. Od lat zawodowo związana z kulturą, nauką i edukacją z doświadczeniem w pracy na rzecz instytutów naukowych, bibliotek i szkół wyższych, ale też pozyskiwania zewnętrznych środków dla fundacji, stowarzyszeń i grup nieformalnych oraz instytucji publicznych (bibliotek, jednostek edukacyjnych, domów kultury). Prowadzi portal gromadzący informacje i źródła finansowania kultury.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 28 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 5 czerwca 2025 r.