RAPORT O STANIE GMINY / POWIATU / WOJEWÓDZTWA
CEL:
- wypełnienie obowiązku zapisanego w ustawie,
- wykonanie przeglądu w zakresie działalności organów wykonawczych JST,
- identyfikacja potencjalnych szans i zagrożeń w rozwoju JST.
KORZYŚCI:
- opracowanie niezależnej oceny działalności organów wykonawczych JST w poprzednim roku,
- opracowanie dokumentu przy minimalnym zaangażowaniu pracowników urzędu, niepowodującym zakłóceń w wykonywaniu bieżących zadań,
- przygotowanie raportu w terminie umożliwiającym przekazanie go pod obrady rady gminy, powiatu lub sejmiku województwa,
- ścisła współpraca z organem wykonawczym na każdym etapie opracowywania raportu,
- promocja zrealizowanych inwestycji i działań.
ZAKRES USŁUGI:
Metodologia prac opiera się na założeniu obiektywnego i niezależnego, eksperckiego spojrzenia na zjawiska charakteryzujące daną JST.
Zakres usługi uwzględnia wytyczne Zamawiającego, w tym ewentualne szczegółowe wymogi sformułowane w uchwale organu stanowiącego JST.
Kluczowe elementy raportu:
- diagnoza sytuacji JST z wykorzystaniem aktualnych danych statystycznych,
- ocena sytuacji finansowej JST (m.in. dochody, wydatki, inwestycje, pozyskane środki zewnętrzne, zadłużenie),
- wnioski z realizacji budżetu obywatelskiego,
- stan realizacji strategii i programów JST,
- realizacja przez organ wykonawczy uchwał rady gminy, powiatu lub sejmiku województwa,
- prezentacja przed właściwym organem stanowiącym i/lub innym audytorium.