Stosowanie nowych przepisów o zamówieniach publicznych w świetle kontroli UZP, RIO, NIK oraz instytucji zarządzających. Najczęściej popełnianie błędy i nieprawidłowości
1. Wprowadzenie:
a. Nowe zasady prowadzenia kontroli zamówień publicznych obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.
b. Nowy taryfikator korekt finansowych obowiązujący od grudnia 2020 r.
2. Nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia:
a. Techniki ustalania wartości zamówienia.
b. Zamówienie nieplanowane.
c. Zamówienia udzielane w częściach.
d. Zamówienia realizowane w ramach projektów wieloletnich.
e. Projekty partnerskie a szacowanie wartości zamówienia.
3. Nieprawidłowości dotyczące opisu przedmiotu zamówienia.
a. Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia:
b. Pośrednie i bezpośrednie naruszenie zasady zachowania uczciwej konkurencji poprzez dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia.
c. Równoważność rozwiązań.
d. Używanie norm i innych odniesień.
e. Brak podziału zamówienia.
f. Zamówienia wielorodzajowe.
g. Przedmiotowe środki dowodowe.
Zamówienia publiczne