• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej

Zapraszamy do udziału w szkoleniu podczas, którego odpowiemy na pytanie jak zbudować i wdrożyć politykę informacyjną administracji publicznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Polityka informacyjna jest ważnym elementem zarządzania we współczesnej administracji. Wspiera ona realizowanie publicznych zadań, a także realizowanie celów danej jednostki. Dzięki właściwej komunikacji z mieszkańcami samorząd funkcjonuje sprawnie i efektywnie. Czym jest skuteczna polityka informacyjna w urządzenie administracji publicznej? Jak opracować, przyjąć i realizować politykę informacyjną w swojej jednostce? Jakie elementy ten dokument powinien zawierać? Jak monitorować jego skuteczne stosowanie przez pracowników? Proponujemy Państwu udział w zajęciach podczas którego omówimy przeanalizujemy zagadnienia dotyczące budowania i realizowania polityki informacyjnej w administracji publicznej. Wskażemy jak polityka informacyjna wpływa na budowanie strategii informacyjnej. Omówimy zasady komunikacji z mieszkańcami, tak, żeby w pełni rozumieli plany i decyzje podejmowane przez włodarzy oraz budowanie wizerunku urzędu. Wskażemy mechanizmy monitoringu polityki informacyjnej i jej wykorzystania w poszczególnych działaniach komunikacyjnych jednostki.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uczestnicy szkolenia otrzymają wiedzę z zakresu zasad efektywnego komunikowania w administracji publicznej. Między innymi:
- poznają podstawowe narzędzia komunikowania i sposoby ich wykorzystania,
- dowiedzą się tego, jak właściwie budować strategię komunikacji,
- otrzymają wiedzę z zakresu radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi,
- nauczą się tego, jak sprostać wymaganiom interesantów w zakresie komunikacji,
- poznają podstawowe narzędzia i techniki promocji.
• Wskażemy najczęściej pojawiające się błędy i dobre praktyki w zakresie opracowywania i wdrażania polityki informacyjnej. 
• Odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości. 

zwiń
rozwiń
Program

1. Zagadnienia i definicje podstawowe:
• Jakie są cele komunikacyjne urzędu.
• Uregulowania prawne.
• Dlaczego urząd powinien prowadzić politykę informacyjną.
• Zadania komunikacyjne w strukturze urzędu.
• Komunikacja jako czynnik rozwoju.
• Budowanie strategii komunikacji w administracji publicznej.
2. Narzędzia wspierające komunikację wewnętrzną i zewnętrzną:
• Media społecznościowe w urzędzie.
• Strona internetowa urzędu i jej znaczenie.
• Media lokalne i samorządowe.
• BIP, tablice informacyjne, systemy SMS i newslettery.
• Konsultacje i spotkania otwarte.
• Obsługa klienta jako element budowania wizerunku.
• Dobre praktyki w zakresie komunikacji,
3. Monitorowanie i ewaluacja polityki informacyjnej.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy sektora administracji publicznej, odpowiedzialni za komunikację. W szczególności osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami, komunikację wewnętrzną, prowadzenie strony internetowej i mediów społecznościowych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 359 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 28 września 2022 r.