• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

rejestr umów jako nowy obowiązek dla jednostek sektora finansów publicznych

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej.

Sala Konferencyjna FRDL MISTiA, ul. Floriańska 31, I p.

Ważne informacje o szkoleniu

W dniu 15 listopada 2021 r. opublikowano Ustawę z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza m.in. zmiany w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych dotyczące wprowadzenia rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych, w tym umów z zakresu zamówień publicznych. Jednym z narzędzi walki z nadużyciami jest ma być w szczególności tzw. Rejestr umów. Celem szkolenia jest kompleksowe zapoznanie Państwa z nowymi przepisami, standardami i wymogami w ww. zakresie.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzyskanie wiedzy na temat nowych obowiązków i rekomendacji, w tym wytycznych CBA, w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym oraz wytycznych antykorupcyjnych.
  • Kompleksowe zapoznanie się z nowymi przepisami, standardami i wymogami w zakresie prowadzenia tzw. rejestru umów, w tym poszczególnych reguł wprowadzania umów do rejestru.
  • Omówienie częstych nieprawidłowości związanych z powyższym zakresem.
  • Atutem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnień problematycznych i niejasnych, o których mowa w analizowanych przepisach i dokumentach.
zwiń
rozwiń
Program

Obowiązkowy rejestr umów – nowe wyzwanie dla organizacji

1) Podstawa prawna - ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw.

2) Uzasadnienie i cel nowelizacji – prawo dostępu do informacji publicznej. Granice dostępu do informacji publicznej w świetle orzeczeń 

3) Obowiązek prowadzenia rejestru umów – rola Ministra Finansów.

4) Podmioty zobowiązane do wprowadzania umów do rejestru oraz podmioty wyłączone z obowiązku wprowadzania umów do rejestru.

5) Definicja umowy – problemy interpretacyjne.

6) Umowy podlegające obowiązkowi wprowadzenia do rejestru oraz umowy wyłączone z obowiązku wprowadzenia do rejestru.

7) Progi kwotowe.

8) Od kiedy prowadzony jest rejestr?

9) Zakres danych podlegających obowiązkowi udostępnienia w rejestrze.

10) Informacje, które nie powinny być umieszczane w rejestrze.

11) Dostęp do rejestru umów w kontekście ochrony prywatności oraz ochrony danych osobowych.

12) Forma umowy:

a) forma pisemna,

b) forma dokumentowa,

c) forma elektroniczna,

d) forma szczególna,

e) forma ustna?

13) Poszczególne rodzaje umów (umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa sprzedaży etc.).

14) Umowa a faktura.

15) Terminy na wprowadzenie danych do rejestru.

16) Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych.

17) Kto ma dostęp do informacji zamieszczonych w rejestrze?

18) Odpowiedzialność za umieszczanie danych w rejestrze.

19) Sankcje za naruszenie obowiązku rzetelnego prowadzenia rejestru.

20) Jak sprawnie i skutecznie wprowadzić system rejestru umów w organizacji.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Członkowie organów JST, spółek z udziałem JST, sekretarze, skarbnicy, osoby zajmujące się wdrażaniem regulaminów organizacyjnych, Osoby, które będą odpowiedzialne za zamieszczanie informacji o umowach w rejestrze umów, kierownicy i pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, pracownicy zajmujący się udzielaniem informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, doktor nauk prawnych i adiunkt w Instytucie Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, praktyk od 10 lat zajmujący się kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych, wdrażaniem procedur sygnalizowania nieprawidłowości, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz procedur antykorupcyjnych, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, autorka wielu publikacji z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz compliance zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Ukończyła z wyróżnieniem kurs organizowany przez GIIF w zakresie zasad przeciwdziałania praniu pieniędzy i terroryzmowi. Dysponuje ogromnym doświadczeniem praktycznym popartym rzetelną wiedzą naukową oraz umiejętnościami dydaktycznymi. Od początku kariery zawodowej współpracuje z największymi małopolskimi kancelariami prawnymi.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 480 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej.

Miejsce szkolenia: Sala Konferencyjna FRDL MISTiA, ul. Floriańska 31, I p. (5 minut pieszo od Dworca Głównego)

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 8 czerwca 2022 r.