Obowiązkowy rejestr umów – nowe wyzwanie dla organizacji
1) Podstawa prawna - ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw.
2) Uzasadnienie i cel nowelizacji – prawo dostępu do informacji publicznej. Granice dostępu do informacji publicznej w świetle orzeczeń
3) Obowiązek prowadzenia rejestru umów – rola Ministra Finansów.
4) Podmioty zobowiązane do wprowadzania umów do rejestru oraz podmioty wyłączone z obowiązku wprowadzania umów do rejestru.
5) Definicja umowy – problemy interpretacyjne.
6) Umowy podlegające obowiązkowi wprowadzenia do rejestru oraz umowy wyłączone z obowiązku wprowadzenia do rejestru.
7) Progi kwotowe.
8) Od kiedy prowadzony jest rejestr?
9) Zakres danych podlegających obowiązkowi udostępnienia w rejestrze.
10) Informacje, które nie powinny być umieszczane w rejestrze.
11) Dostęp do rejestru umów w kontekście ochrony prywatności oraz ochrony danych osobowych.
12) Forma umowy:
a) forma pisemna,
b) forma dokumentowa,
c) forma elektroniczna,
d) forma szczególna,
e) forma ustna?
13) Poszczególne rodzaje umów (umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa sprzedaży etc.).
14) Umowa a faktura.
15) Terminy na wprowadzenie danych do rejestru.
16) Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych.
17) Kto ma dostęp do informacji zamieszczonych w rejestrze?
18) Odpowiedzialność za umieszczanie danych w rejestrze.
19) Sankcje za naruszenie obowiązku rzetelnego prowadzenia rejestru.
20) Jak sprawnie i skutecznie wprowadzić system rejestru umów w organizacji.
Finanse, rachunkowość, podatki