• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kontrakt socjalny w praktyce

Program szkolenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Doskonalenie umiejętności związanych z warunkowaniem świadczeń oraz sporządzaniem kontraktu socjalnego.
Podniesienie umiejętności współpracy pomiędzy osobą lub rodziną a ośrodkiem pomocy społecznej w zakresie rozwiązywania trudnej sytuacji życiowej.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowej i skutecznej realizacji kontraktu socjalnego.
Poznanie odpowiedzi na pytania m.in.:
• Czym jest kontrakt socjalny ?
• Kto i kiedy może być stroną kontraktu socjalnego?
• Jakie skutki przewiduje kontrakt socjalny dla stron niewywiązujących się z jego postanowień?
• Jakich argumentów lub narzędzi wpływu używać, aby zachęcić klienta do współpracy?
• Jakie role może przyjąć pracownik socjalny w procesie kontraktowania?
• Jak pomagać, aby pomoc była skuteczna?
• Który formularz kontraktu socjalnego A czy B zastosować w danej sytuacji?
• Jak zaplanować działania prowadzące do realizacji celów kontraktu socjalnego,
• Co zrobić wtedy, gdy klient nie wywiązuje się z postanowień kontraktu socjalnego?
• Jakie są dobre praktyki w stosowaniu kontraktu socjalnego?
• Co zniechęca pracowników socjalnych do zawierania kontraktów socjalnych ?
• Dlaczego klienci zrywają kontrakt socjalny?

zwiń
rozwiń
Program

1. Czym jest kontrakt socjalny i jego uwarunkowania prawne.
2. Charakterystyka kontraktu socjalnego.
3. Regulacja prawne, które sprzyjają stosowaniu kontraktu socjalnego.
4. Przyczyny zawierania kontraktów- problemy społeczne.
5. Stosowanie kontraktu socjalnego: wskazania i ograniczenia.
6. Podstawowe zasady pracy z klientem pomocy społecznej – przygotowanie do zawarcia kontraktu.
7. Diagnoza w kontrakcie socjalnym – obszary, techniki, narzędzia.
8. Etapy tworzenia, realizacji i oceny kontraktów w oparciu o formularz A i B:
• Rola klienta.
• Rola pracownika socjalnego.
9. Umiejętności interpersonalne w tworzeniu i realizacji kontraktu.
10. Sposoby pracy z klientem w ramach kontraktu socjalnego.
11. Pozafinansowe metody egzekwowania postanowień kontraktu socjalnego.
12. Przyczyny zrywania kontraktów.
13. Ocena skuteczności zawieranych kontraktów.
14. Trudności i niepowodzenia w realizacji kontraktu socjalnego.
15. Dobre praktyki w stosowaniu kontraktu socjalnego.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy socjalni, kierownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk pomocy społecznej i administracji publicznej, ekspert funduszy unijnych w dziedzinie integracji społecznej i zatrudnienia, wieloletni nauczyciel Kolegium Pracowników Służb Społecznych, wykładowca studiów podyplomowych w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej. Autorka ogólnopolskich publikacji z zakresu pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego. Doświadczony trener i współautor programów szkoleń i specjalizacji dla kadr pomocy społecznej. Konsultantka merytoryczna wybranych ośrodków pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
265 zł netto/os.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@mistia.org.pl lub poprzez elektroniczny formularz zgłoszenia do 1 października 2020 r.

UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!