+ 48 12 6335154    
 szkolenia@mistia.org.pl
  facebook
  twitter
Slider

Prawne i organizacyjne uwarunkowania działalności Pracowniczych Kas Zapomogowo-Pożyczkowych. Ochrona danych osobowych w KZP – zmiany od 25.05.2018 r. na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO)

data i miejsce: 17 grudnia 2018 r. w godz. 10.00–15.00 — ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków

adresaci: członkowie zarządów i komisji rewizyjnych PKZP, księgowi, kasjerzy obsługujący PKZP oraz osoby zainteresowane tematem.

korzyści w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw: poszerzenie wiedzy na temat praktycznych aspektów funkcjonowania kas zapomogowo-pożyczkowych, dokumentacji dotyczącej PKZP, orzecznictwa i interpretacji podatkowych, omówienie przepisów związanych z ochroną danych osobowych po zmianach od 25 maja 2018 r.

prowadzący: Radca prawny, specjalista z zakresu prawa administracyjnego. Prowadzi indywidualną praktykę w formie kancelarii radcy prawnego. Ponadto jest ekspertem prowadzącym szkolenia podnoszące kwalifikacje urzędników administracji publicznej oraz pracowników samorządowych. Jest także autorką programów szkoleniowych oraz opracowań z zakresu prawa pracy i prawa administracyjnego dla jednostek samorządu terytorialnego, jednostek pomocy społecznej i samorządowych instytucji kultury oraz autorką Komentarza do ustawy o pracownikach urzędów państwowych.

program:

  • Podstawy prawne dotyczące pracowniczych kas zapomogowo – pożyczkowych (PKZP)
  • Jak prawidłowo utworzyć kasę zapo­mogowo-poży­czkową?
  • Statut jako podstawa działania PKZP:
    – Jak prawidłowo opracować statut?
    – Obligatoryjne elementy statutu.
    – Statut PKZP a regulamin PKZP.
    – Omówienie przykładowych statutów – ćwiczenia praktyczne.
  • Umowa między pracodawcą a PKZP – podstawy prawne.
  • W jaki sposób praw­idłowo sporządzić umowę między PKZP a pracodawcą.
  • Zasady funkcjonowania PKZP.
  • Osoby uprawnione do korzystania z PKZP.
  • Zasady gromadzenia wkładów w PKZP.
  • Zasady udzielania pożyczek z PKZP.
  • Przychody i koszty związane z funkcjonowaniem PKZP – interpretacje podatkowe.
  • Likwidacja PKZP – przyczyny i obowiązki.
  • Organy PKZP.
  • Walne zebranie członków i jego kompetencje.
  • Zarząd PKZP i jego kompetencje.
  • Komisja rewizyjna i jej kompetencje.
  • Dokumenty wykorzystywane w związku z działalnością PKZP:
    – Deklaracja przystąpienia do PKZP.
    – Wniosek o udzielenie pożyczki.
    – Wniosek o skreślenie z listy członków i zwrot wkładów.
    – Oświadczenie poręczyciela.
    – Wniosek o częściowy zwrot wkładów.
    – Wniosek o przeksięgowanie wkładów na poczet zadłużenia.
    – Wniosek o zapomogę.
    – Wniosek o wcześniejszą spłatę zadłużenia.
    – Wniosek o uzupełnienie wkładów.
  • Brak spłaty pożyczki przez pożyczkobiorcę.
  • Orzecznictwo i interpretacje podatkowe – odpowiedzi na pytania uczestników.
  • Ochrona danych osobowych na grun­cie RODO – od 25.05.2018r.
  • Instytucja inspektora ochrony danych osobowych (DPO).
  • Nowe obowiązki informacyjne na gruncie Rozporządzenia (art. 12.13 i 14 Rozporządzenia). Jak realizować obowiązek informacyjny po 25.05.2018r. Konieczność przygotowania klauzul informacyjnych.
  • Uprawnienia osób, których dane osobowe dotyczą na gruncie rozporządzenia.
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, czy należy dokonać zmian w dotychczas odbieranych zgodach. Jak powinna wyglądać „zgoda” po 25.05.2018r.
  • Zabezpieczenia, czy będą zmieniane po 25.05.2018r. Jakie zabezpieczenia wdrażać na gruncie Rozporządzenia.
  • Dokumentacja przetwarzania danych osobowych, jaka dokumentacja z zakresu ochrony danych powinna obowiązywać po 25.05.2018r.
  • Ocena skutków dla ochrony danych i jej elementy.
  • Naruszenia ochrony danych osobowych, w jaki sposób zrealizować obowiązek notyfikacyjny po 25.05.2018r.
  • Powierzenie danych osobowych, co zmienić w obowiązujących umowach. Przykładowe umowy.
  • Rejestr czynności przetwarzania.
  • Kary za naruszenie ochrony danych osobowych.

cena: 440 zł + VAT (23% lub zw.). Dla osób, które zgłoszą się do 3.12.2018 r. – cena promocyjna 390 zł + VAT (23% lub zw.). Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych

cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe. Podmioty zgłaszające na szkolenie więcej niż 1 osobę, płacą za każdą kolejną cenę pomniejszoną o 10%. W przypadku niezgłoszenia się uczestnika w dniu szkolenia lub  niedokonania pisemnej rezygnacji na 5 dni przed terminem realizacji, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa wynikającymi z przesłanego zgłoszenia na szkolenie.

Termin zgłoszenia do: 10 grudnia 2018 r.

szkolenie zlecone: szkolenie realizujemy również w formie zamkniętej w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Cena szkolenia jest każdorazowo ustalana.

opiekun szkolenia: Tomasz Żygłowicz, e-mail: tomasz.zyglowicz@mistia.org.pl

 

Font Resize
Kontrast Tytułów