Slider

Należności w jednostkach budżetowych – praktyczne aspekty realizacji i ewidencji – warsztaty

1 lipca 2019 r., godz. 10.00-15.00

FRDL MISTiA

Szanowni Państwo,

zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, które ma na celu podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze ewidencji i naliczania należności w jednostkach budżetowych, w tym m.in. aktualizacji, windykacji, inwentaryzacji i udzielania ulg w spłacie należności budżetowych.

ADRESACI:

pracownicy działów księgowości w jednostkach budżetowych. 

PROGRAM:

  1. Ewidencja należności budżetowych – zasady i terminy, w tym m.in.:
    1. należności krótkoterminowe i długoterminowe
    2. na podstawie różnych dokumentów
    3. nadpłaty
    4. zaległości
    5. przedawnienia
    6. należności sporne
  2. Naliczanie, ewidencja i dochodzenie odsetek od należności i kosztów upomnień – terminy, zasady; odsetki a kary
  3. Aktualizacja należności budżetowych – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności, ewidencja
  4. Windykacja należności – krok po kroku – ewidencja:
    1. upomnienie, tytuł wykonawczy – należności publicznoprawne
    2. wezwanie do zapłaty, sądowy nakaz zapłaty, tytuł wykonawczy – należności cywilnoprawne
    3. kontrahent w likwidacji, upadłości
    4. postanowienia komornicze
    5. zakończenie postępowania egzekucyjnego
    6. koszty egzekucji
  5. Udzielenie ulg w spłacie należności budżetowych – zasady i ewidencja:
    1. umorzenie należności
    2. odroczenie terminu płatności
    3. rozłożenie zaległości na raty
  6. Najczęstsze problemy klasyfikacji budżetowej dochodów
  7. Należności i dochody budżetowe – problemy sprawozdawczości budżetowej
  8. Inwentaryzacja należności – terminy, zasady:
    1. potwierdzanie sald
    2. weryfikacja
  9. Pytania

KORZYŚCI:

Uczestnicy  uzupełnią i uporządkują wiedzę uczestników w obszarze należności w jednostkach budżetowych, ze szczególnym podkreśleniem aspektów praktycznych, po zmianach przepisów prawa w tym zakresie. W każdym bloku tematycznym przewidziane są ćwiczenia praktyczne/warsztatowe.

PROWADZĄCA:

Specjalista z zakresu rachunkowości, wieloletni skarbnik gminy, szkoleniowiec i doradca z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego, kontroli zarządczej, rachunkowości budżetowej.

CENA:

480 zł netto + VAT (23% bądź zw.)

Dla osób, które zgłoszą się do 17 czerwca 2019 r., cena promocyjna 440 zł + VAT (23% bądź zw.). Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych.

Cena zawiera: Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu, bufet kawowy, lunch.

TERMIN PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ:

do 24 czerwca 2019 r.

bądź wyczerpania miejsc

REZYGNACJA ZE SZKOLENIA:

Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej 5 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia szkolenia.

W przypadku otrzymania rezygnacji później niż 5 dni robocze przed terminem szkolenia, organizator ma prawo obciążyć zgłaszającego 50% kosztów szkolenia.

W przypadku niedokonania pisemnej rezygnacji i niezgłoszenia się uczestnika na szkolenie, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa wynikającymi z przesłanego zgłoszenia na szkolenie.

Opis i program szkolenia chronione prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. 

Szkolenie zlecone:

Prezentowane szkolenie możemy zrealizować również w formie zamkniętej (zleconej).  Wszystkie kwestie związane z przeprowadzeniem szkolenia zamkniętego (czas, miejsce, cena) ustalane są indywidualnie, dlatego zapraszamy do kontaktu.

Opiekun szkolenia: Jolanta Przejczowska adres email: jolanta.przejczowska@mistia.org.pl

 

 

 

Font Resize
Kontrast Tytułów