Czynności przedinwentaryzacyjne w 2019 r.
30 września 2019, godz. 10.00-15.00
FRDL MISTiA
Szanowni Państwo,
zapraszamy do udziału w szkoleniu, podczas którego omówione będą istotne kwestie związane z postępowaniem przedinwentaryzacyjnym, w tym. m.in. zagospodarowanie składników majątkowych zbędnych (przekazanie, sprzedaż), likwidacja zużytych i uszkodzonych składników, postępowanie z odpadami elektronicznymi i elektrycznymi, stanowiącymi wyposażenie samorządowych jednostek sektora finansów publicznych.
ADRESACI:
kierownicy oraz pracownicy pionów administracyjno-gospodarczych samorządowych i rządowych jednostek (urzędów miast i gmin, starostw, jednostek oświaty,
w tym szkół, przedszkoli, poradni), pomocy społecznej, urzędów pracy, instytucji kultury, sportu, państwowych jednostek budżetowych, itp.) odpowiedzialni
za problematykę gospodarowania, ewidencję oraz inwentaryzację wyposażenia i jej rozliczenie), członkowie komisji likwidacyjnych, ds. przeglądu i kasacji składników zbędnych, pracownicy prowadzący „biura rzeczy znalezionych”, pracownicy pionów finansowo – księgowych urzędów jst., zajmujący się księgową likwidacją środków trwałych i innych składników majątkowych, wyceną rynkową (godziwą ), kontrolerzy oraz audytorzy.
PROGRAM:
- Szczególne zasady gospodarowania rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostek sektora finansów publicznych – posiadanie składników zdatnych
i wykorzystywanych przez jednostkę. - Rodzaj i podstawy prawne odpowiedzialności pracowników za mienie powierzone i wykorzystywane przy wykonywaniu obowiązków służbowych – sposoby powierzania i rozliczania, w tym odpowiedzialność materialna.
- Prawne zasady odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych za gospodarowanie majątkiem jednostki.
- Zasady przygotowania rzeczowych składników majątkowych oraz wartości niematerialnych i oprawnych do inwentaryzacji rocznej.
- Konieczność przeprowadzania okresowej (w tym przedinwentaryzacyjnej) oceny stanu technicznego i przydatności składników majątkowych do prowadzonej działalności statutowej jednostki, wyeliminowanie składników zbędnych, niewykorzystywanych przez jednostkę oraz zepsutych stanowiących zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników.
- Szczególne zasady postępowania z rzeczami przyjętymi przez biuro rzeczy znalezionych (powiaty).
- Komisja Kwalifikacyjna – powołanie, zasady działania, dokumentacja.
- Procedura kwalifikacji składników do zbędnych i zużytych – opinia rzeczoznawcy, czy zawsze konieczna?
- Zasady ustalenia wartości składników majątkowych (stopień zużycia, wartość godziwa). Wartość zakupu, wartość księgowa, wartość rynkowa, wartość godziwa, wartość oferowana.
- Sprzedaż zbędnych składników znacznej wartości- przetarg, zaproszenie do rokowań, sprzedaż w trybie ofertowym.
- Darowizna między samorządowymi jednostkami (wniosek, protokół zdawczo- odbiorczy, obieg dokumentów finansowo -księgowych).
- Likwidacja – sprzedaż na surowce wtórne (bezpośrednio lub przez uprawniony podmiot).
- Szczególny tryb likwidacji sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz wyposażenia stanowiącego odpady w oparciu o ustawę o odpadach.
- Sposób ujmowania likwidacji, sprzedaży, darowizny w księgach rachunkowych i ewidencji.
- Wzory wewnętrznych procedur.
KORZYŚCI:
poznanie problematyki gospodarowania rzeczowymi składnikami we wszystkich jednostkach podległych. Opracowanie wewnętrznego zarządzenia regulującego kwestie, sprzedaży, likwidacji, darowizny, wg załączonego wzoru. Zapoznanie uczestników z obowiązującymi zasadami postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (likwidacja, utylizacja). Wskazanie sposobu uregulowania odpowiedzialności za wykorzystywane składniki majątkowe przez pracowników, za szkodę na mieniu i braki. Spełnienie standardu kontroli zarządczej z ochroną i gospodarowaniem zasobami jednostki. Prowadząca omówi, w jaki sposób ma pracować Komisja kasacyjna (likwidacyjna),jakie są granice odpowiedzialności członków komisji za kwalifikację sprzętu do kasacji. W jaki sposób następuje utylizacja zbędnego sprzętu, a kiedy i w jaki sposób dokonujemy darowizny lub sprzedaży. Czy składniki możemy sprzedać pracownikom, radnym?
Czy i jak likwidować składniki przyjęte jako depozyty przez biura rzecz znalezionych?
PROWADZĄCA:
prawnik, ekonomista, specjalista i praktyk z zakresu prawa samorządowego, bankowego, rachunkowości i finansów publicznych, w tym audytu, kontroli zarządczej i inwentaryzacji. Doświadczony trener i wykładowca (ponad 30 lat pracy w sektorze finansów samorządowych).
CENA:
440 zł netto + VAT (23% bądź zw.)
Dla osób, które zgłoszą się do 16 września 2019 r., cena promocyjna 390 zł + VAT (23% bądź zw.). Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych.
Cena zawiera: Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, imienne zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu, bufet kawowy, lunch.
TERMIN PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ:
do 23 września 2019 r.
bądź wyczerpania miejsc
REZYGNACJA ZE SZKOLENIA:
Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej 5 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
W przypadku otrzymania rezygnacji później niż 5 dni robocze przed terminem szkolenia, organizator ma prawo obciążyć zgłaszającego 50% kosztów szkolenia.
W przypadku niedokonania pisemnej rezygnacji i niezgłoszenia się uczestnika na szkolenie, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa wynikającymi z przesłanego zgłoszenia na szkolenie.
Opis i program szkolenia chronione prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Szkolenie zlecone:
Prezentowane szkolenie możemy zrealizować również w formie zamkniętej (zleconej). Wszystkie kwestie związane z przeprowadzeniem szkolenia zamkniętego (czas, miejsce, cena) ustalane są indywidualnie, dlatego zapraszamy do kontaktu.
Opiekun szkolenia:
Jolanta Przejczowska, e-mail: jolanta.przejczowska@mistia.org.pl