+ 48 12 6335154    
 szkolenia@mistia.org.pl
  facebook
  twitter
Slider

Administracja platformą ePUAP2 w urzędzie – warsztaty

data i miejsce: 11 grudnia 2018 r. w godz. 10.00–15.00 — ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków

adresaci: osoby decyzyjne zainteresowane wdrażaniem usług administracyjnych świadczonych drogą elektroniczną, informatycy, redaktorzy Biuletynu Informacji Publicznej oraz wszyscy pracownicy realizujący zadania publiczne wynikające z ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

korzyści w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw: przedstawienie pracownikom administracji publicznej niezbędnej wiedzy z zakresu funkcjonowania Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP 2).

prowadzący: Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Specjalista ds. Archiwizacji w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych.

program:
I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna

  • Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
  • Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
  • Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
  • Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
  • Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
  • Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

    II ePUAP2 – platforma w praktyce

  • Widok ekranu spraw i opis sprawy
  • Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
  • Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
  • ePUAP2- proces zakładania konta
  • ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
  • Odbieranie dokumentów
  • Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu
  • Profil Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
  • Załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu
  • Wysyłanie dokumentów
  • Wysyłanie dokumentów poprzez folder „Robocze”
  • Wysyłanie testowe
  • Mass mailing
  • Przenoszenie dokumentów między skrytkami
  • Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
  • Przekazywanie dokumentów wg właściwości
  • Sporządzanie kopii roboczej
  • Przeglądanie raportów
  • Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów
  • Wyszukiwanie wzorów w CRD (Standardowe, Zaawansowane, Pełnoekranowe)
  • Przeglądanie wzorów w CRD
  • Szczegóły wzoru
  1. Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, profil zaufany)
  2. Rejestr zdarzeń (wyszukiwanie operacji)

III.   ESP- Operacje

1)   Operacje na składzie

  • Ustawienia i zarządzanie składem
  • Tworzenie nowego składu
  • Usuwanie i eksport składu
  • Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
  • Ustawianie powiadomień z poziomu składu
  • Ustalanie preferowanych składów

    IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”

1)   Wysyłanie zaproszeń do organizacji

  • Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
  • Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
  • Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta

2)   Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)

V. Panel „Administrowanie”

1)   Zakładka „Usługi i ustawienia”

  • Przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi

2)   Zakładka „Budowanie usług”

  • Podgląd opublikowanych Kart Spraw
  • Utworzenie Karty Sprawy

3)   Zakładka „Skrytki”

  • Formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO)
  • Formatka „Awaryjne pobieranie”
  1. a) Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
  • Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”,  „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”,  „Schematy i reguły”

4)   Zakładka „Formularze”

  • Import oraz budowa formularza

5)   Zakładka „Wzory lokalne”

  • Import oraz dodanie nowego wzoru

cena: 440 zł + VAT (23% lub zw.). Dla osób, które zgłoszą się do 27.11.2018 r. – cena promocyjna 390 zł + VAT (23% lub zw.). Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych

cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe. Podmioty zgłaszające na szkolenie więcej niż 1 osobę, płacą za każdą kolejną cenę pomniejszoną o 10%.

W przypadku niezgłoszenia się uczestnika w dniu szkolenia lub  niedokonania pisemnej rezygnacji na 5 dni przed terminem realizacji, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa wynikającymi z przesłanego zgłoszenia na szkolenie.

Termin zgłoszenia do: 4 grudnia 2018 r.

szkolenie zlecone:  szkolenie realizujemy również w formie zamkniętej w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Cena szkolenia jest każdorazowo ustalana.

opiekun szkolenia: Tomasz Żygłowicz, e-mail: tomasz.zyglowicz@mistia.org.pl

 

Font Resize
Kontrast Tytułów